Believe

Welcome To My Blog

Believe

Welcome To My Blog

تبلیغات
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

نقدی کوتاه بر فیلم Bohemian Rhapsody

Thursday, 15 Farvardin 1398، 12:26 PM

فیلم حماسه کولی محصول سال 2018 با کارگردانی Bryan Singer و بازی کمال گرایانه رمی مالک یکی از فیلم های زیبای بیوگرافی امسال هست.

در بررسی این فیلم زیبا با من همراه باشید.


فیلم حماسه کولی داستان 15 سال فردی مرکوری و گروه افسانه ای کویین رو به تصویر میکشد. از نحوه شکل گیری گروه تا به اوج رسیدنش در لایو اید.فیلم بیش از اینکه بدنبال گذشته‌ی فردی مرکوری باشد سعی میکند روند پیشرفت و فراز و نشیب های دوره ی 15 ساله او را به تصویر بکشد.

 داستان فردی مرکوری (خواننده گروه کویین)،داستان مردی اصالتا ایرانی است که قصد نگاه به گذشته اشارا ندارد و هدف خود را در آینده میبیند حتی وقتی در خانه اشان هستیم میبینم که هنگامی که مادر فردی آلبوم عکس های فردی را می آورد علیرغم میل فرخ، اسم اصلی فردی مرکوری فرخ هست که او حتی اسمش را هم تغییر داده،  شاید فردی مرکوری گذشته ای تاریک داشته که سعی فرار از آن را دارد در روانشناسی یکی از مکانیزم های دفاعی ذهن انسان در برابر تله های شخصیتی فرار است.

یکی از اتفاقات فیلم که بنظرم مرکوری آهنگ Bohemian rhapsody یا حماسه کولی سرود این بود که شاید بلاخره تصمیم گرفته که واقعاً چه کسی است و تمایل جنسی خود را بلاخره  انتخاب کند هرچند که او با مری تا آخر عمر دوست می ماند.

و  هرچند تا قبل از تصمیم گیری، مرکوری اشتباهاتی رو مرتکب می شود که شاید جبران ناپذیر باشد(دچار شدن مرکوری به بیماری HIV) اما فردی تصمیم گرفته که از باقی لحظات پایانی زندگیش نهایت استفاده را ببرد و آن ها را با کار های قدیم تلف نکند که شاید کم تر کسی پس از رسیدن به آخر خط اینکارها را انجام دهد. در نهایت فردی مرکوری تصمیم قطعی گرفته تا هر چه شود او لایو اید (کنسرتی برای کمک به نیازمندان است) اجرا کند.همچنین ما در طول فیلم هم می فهمیم که مرکوری رابطه جالبی با پدرش ندارد که دلیلش مشخص نیست و ممکن بخاطر این باشد که راهی را که پدرش برایش انتخاب کرده را نمی پذیرد.

می شود گفت اوج فیلم لحظات لایو اید است که خود من تا حالا چندین بار این لحظات را مرور کردم  و هر بار لذت بردم بنظرم حتی این صحنه از فیلم موجود لایو اید هم تاثیر گذارتر تصویر برداری شده.در پایان فیلم هم ما تصاویر کنسرت Don't stop me now  رو میبینیم.

فیلم حماسه کولی جدا از  مشکلی که بنظر من دارد (فراموش کردن گذشته فردی مرکوری) فیلم بسیار خوبی است که ارزش چند بار دیده شدن را دارد.

امتیاز من به فیلم : ۹ (امتیازات از ۱۰ است)

امیدوارم از نقد لذت برده باشید.

98/01/15
Admin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.