Believe

Welcome To My Blog

Believe

Welcome To My Blog

تبلیغات
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

معرفی فیلم Ida

Tuesday, 13 Farvardin 1398، 02:30 PM

امروز قصد دارم فیلم «آیدا» به کارگردانی پاولیکوفسکی، محصول سال ۲۰۱۳ و برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان سال ۲۰۱۵ رو معرفی کنم.

در ادامه با من همراه باشید

 

آیدا فیلمی با سبک درام سیاه و سفید مدرن است که شاهکاری زیباست.اگر مطلب قبل رو دنبال کرده باشید  حتماً نکته ای که درباره ی قاب بندی های شاهکار بعضی کارگردانان رو بخاطر دارید، به راستی کارگردانانی مثل آنجلوپولوس و پاولیکوفسکی و کوبریک و... که سعی می کنند داستان فیلم هایشان رو با قاب بندی های بینظیر جلو ببرند.(بخصوص دو کارگردان اول).





داستان فیلم،داستان دختری به نام ایدا هست که قبل از سوگند یاد کردن برای پیوستن به جمع خواهران روحانی در صومعه ای که از بچگی در آن بزرگ شده به پیشنهاد مادر اعظم به دیدار خاله اش واندا می رود.
خاله ای دائم الخمر که اصلا شباهتی به آیدا ندارد، در ضمن داستان اصلا شباهتی به داستان های یک کافر و روحانی شباهتی ندارد.
فیلم ایدا فارغ از داستان جذاب که تا دقایق اخر فیلم سوپرایز خود را نگه می‌دارد و ناگهان همه را شوکه خواهد کرد، ما را با قاب بندی های بینظیرش که نشانگر فراز و نشیب های فیلم هستند ما را وارد داستان میکند واقعاً فیلم در قاب بندی های بینظیر حرف ندارد و تقریباً تمام قاب بندی ها عالی هستند به طوری که می توانید بدون توجه به دیالوگ ها با تصاویر داستان فیلم را دنبال کنید. و لذت ببرید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.